مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۵۲ کیلومتر راه اصلی، شریانی و فرعی و روستایی در استان احداث و روکش آسفالت شده است.

 محمد مشتری  گفت: در ۸ ماه گذشته بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی حدود ۱۱۲.۸ کیلومتر به ارزش ۸۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

او گفت: ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی استان احداث و آماده آسفالت است که از این میزان ۸۲.۵ کیلومتر به ارزش هزارو ۵۵۰ میلیارد ریال آسفالت و در راه‌های فرعی و روستایی ۵۸.۵ کیلومتر به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال روکش آسفالت انجام شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طی قرارداد‌های منعقد شده باید ۲۳۴ کیلومتر راه روستایی ساخته شود که تاکنون ۸۲.۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و اگر شرایط جوی اجازه دهد امسال این میزان را به ۱۰۰ کیلومتر خواهیم رساند.

او گفت: مقایسه احداث راه‌های روستایی طی ۴ سال گذشته بیانگر این است که با اقدامات انجام شده، امسال احداث راه‌های روستایی حدود ۴ برابر افزایش یافته است.

 مشتری گفت: اختلاف میانگین استان در آسفالت راه روستایی با شاخص کشوری، ۷ درصد است؛ در این خصوص شهرستان‌های راز و جرگلان رتبه یک، مانه و سملقان رتبه دو و شیروان رتبه سه را در استان دارند.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.